Mistä tunnet ystävän?

Hänelle voit olla oma itsesi
ja kertoa kaikesta.

Joskus tulee myös hetkiä,
joihin ei tarvita sanoja,
kun toisen ajatukset voi lukea
jo puolesta sanasta tai katseesta.

Se on sielujen sympatiaa

 

Minun ystäväni on kuin villasukka, joka talvella lämmittää. Ja minun ystäväni on kuin niitynkukka joka saa minut hymyilemään. Ota kädestä kiinni, tule kanssani rantaan vien sinut katsomaan miten aurinko laskee puiden taakse, ja saa taivaan punertamaan. Minä olen vielä pikkuinen ja siksi tahtoisin, oppia tän maailman paljon paremmin. Ja kun mä sitten joskus, olen aikuinen niin toivon että oppimasta koskaan lakkaa en.

 

Kuu kurkisti ikkunasta
herätti loisteellaan.
Kertoi vartioineensa untani,
kyseli miten olin nukkunut.
Näin unta hevosesta,
juttelin sen kansssa,
kuin hyvän kaverin.
Kuu hymyili leveästi
kehoitti menemään psykiatrille!
Ehkä en mene.
Elän uneksien koko elämäni
pää pilvissä
höpötellen kaikille
joilla on aikaa kuunnella

 



täältä