Naiselle

:

Virvon, varvon
tuoreeks terveeks,
tulevaks vuueks,
ison talon emännäks.
Vitsa sulle,
palkka mulle.

Virvon varvon,
tuoreeks,
terveeks,
tulevaks vuueks,
vitsa sulle,
palkka mulle!

(vanhoille ihmisille jatkettiin näin)


Jumala sinua siunatkoon!
(Tykkäsivät kovasti kovasti tästä.)

Virvon, varvon,
tuoreeks, terveeks
tulevaks sunntaiks muna.
Vitsat teille,
muna meille,
voilusikka lehmästäis, kaakkutaikinastais!

Miehelle

:

Virvon varvon
tuoreeks terveeks,
tulevaks vuueks,
ison talon isännäks.
Vitsa sulle,
palkka mulle.

Virpana, varpana,
sutjana, putjana,
niivis, naavis,
natserpoo.
Sulle vitsa,
mulle palkka!

Näin minä olen joskus virponut. Omatkin lapset on helposti oppineet tämän lorun (alle kouluikäisiä)

Virvon varvon vitsasella
rikkaaks, rakkaaks,
ison talon isännäks.
Viikoksi velkaa,
vuuveksi vappaata,
sinulle vitsa, minulle palkka,
annotko munan vai markan!
kilteiksi pienet piimäsuut!