Ystävä
 
Ystävä on kalas,
se on ihan paras.
Läski tai laiha,
kaveri on aina.
Kun kaveri pelaa,
niin se silloin relaa.
Kun kaveril on sukka,
ni sil päässä on tukka.
Unohtu veneest airot,
vaikka kaveril on aivot.
Ystävä voi olla vaari,
tai vaikka lavuaari.
 
Joni ja Miro
   
Hyvä ystävä
 
Ystävä on mukava,
ja arvostaa minua.
Ystävä on hauska,
hän suojelee sinua.
 
Ystävä saa suuttua,
mutta ei hänen tarvitse muuttua.
Sellainen on hyvä ystävä,
jonka ystävyys on kestävä.
 

Janette
 

Kamu-aamu

 

Kun mä aamulla herään,
nii mä kaikki kamat kerään.
Kun mä kuulen kukon kiekuvan ja
näen kahvin kiehuvan,
mä pöydälle game-boyn tuon ja
kahvia juon.
Kun kaveri käymään tulee,
niin samalla pleikkari päälle menee.
Kun yhdessä pelataan
niin on lystiä ja hauskempaa.
Ei ystävää ilman elää voisi,
mutta kyllä toinen kaveri enemmän iloa toisi.

Ystävyys

 

Kuka nyt jaksaisi yksinään murista,
kun ystävän kanssa on hauskempi turista.
Ystävyys on ihana asia.
Varsinkin, kun siitä saa
vähänkin nauttia.

 

Eveliina Salminen

Ystävyys on kuin…

 

Ystävyys on kuin tuli,
Se lämmittää mukavasti.
Välillä se roihuaa,
Välillä se hiipuu.
Mutta se virkoaa yhtä helposti.

 

Janessa


Ystävä

 

Ystävä on kuin niityn kukka,
joka saa minut hymyilemään.
Ota kädestä kii.
Tule, vien sinut rantaan
aurinkoa katsomaan.


Susanna Hirvonen ja Jenna Kupiainen

Ystävä

 

Et koskaan hauku minua
enkä minä sinua.
Et koskaan ole ilkeä,
et kauhea, et hirveä.
Olet korvaamaton minulle,
mutta olenko minä sinulle?

 

Greta Ernesaks

Ystävästä huolta

 

Ystävä ei ole multaa.
Se on suurta kultaa.
Sitä ei saa unohtaa.
Pidä siitä huolta vaan.
Jos on asiaa,
niin sano se vaan.

 

Sanni

Runo ystävyydestä

 

Ystävät lohduttavat sadesäällä,
ystävät lohduttavat huonolla päällä.
Ystävät tietävät miten auttaa voi,
ystävät tietävät miten ystävyys voi.
Ystävät tahtovat parasta,
vaikkakin pientä halausta.

 

Heidi & Iina

 

Ystäväni

 

Mistä on maailman paras
ystävä tehty?
Tietysti ystävyydestä,
kullasta, auringonlämmöstä
kesäniittyjen kukkasista.
Näistä on ainakin minun
ystäväni tehty.

 

Jenna R. ja Ella

Kaveriruno

 

Ei ole elämää,
ilman ystävää.
Kun ystävä tulee,
siinä huolet menee.
Jos on kavereita monta,
on elämä huoletonta.

 

Petteri

Puutarha

 

Ystävyys on kuin Puutarha,
mitä enemmän sitä hoitaa,
sitä enemmän se kasvaa.


 

Tero



Sydän

 

Kun Mun Kaveri Hymyilee,
Aurinko Suorastaan Säteilee.
Ulkona Pakkanen Paukkuu,
Ja Koirat  Pihalla Haukkuu.
Kun Ystävääni Halaan,
Mun Sydän Ihan Ravaa.
Kun Nään Mä Säteen Punaisen,
Mä Toivon Sun Olevan Iloinen.


Emilia Kiias & Petra Anttila



Kaveri paras

 

Mulla on kaveri paras,
Se oli kerran varas,
kerran se multa varasti.
Mutta sitten se kerran antoi halin,
lattialla suuren salin.

Se mulle hymyili,
ja mun silmät säteili,
aamulla kun heräsin,
tavarat varastetut mä huomasin.
kun lunta satoi, kaveri hyvä oli poissa,
kun mun kaveri tuli,
lumet suli.

 

Ona ja Emilia

 

Ystävyyden runo

 

Ystävyys on kuin pieni kukka.
Se lämmittää hellästi niin kuin pieni sukka.
Ystävyys on iloinen asia.
Sillä saa jo vaikka kilon rasian.
Ystävä auttaa hädässä,
niin kuin mädässä.
Ystäviä on niin monia,  niin somia.

 

Henna Louhisto

täältä