Ystäväni

Hän on aina rehellinen.
Hän tulee aina minua vastaan.
Jos hän sanoo:"Hei!", olen onnellinen.
Hänen seurassaan on nastaa!

Kun olen onneton,
tai vaikka surullinen,
hän sanoo:"Hei, mikä nyt on?"
Silloin olen iloinen.

Koulussa hän on parini,
ruokailussa istuu vieressäni.
Kuka hän on?
Hän on ystäväni.

Anni 5b



Tärkeintä on ystävyys

Tärkeintä on ystävyys
ja sen kestävyys.
On kevät, kesä, talvi taikka syys,
tärkeintä on ystävyys.

Friendship man 5b



Ystävyys

Ken ystävyyttä antaa,
se onnen avaimia kantaa.

Ilman kaveria on kurja olla,
mutta kun kaveri on sulla,
on tosi hyvä olla.

e.f. 5b



Ystävyys

Ystävääni muistelen,
silloin kun riidoissa olen
ja muutenkin allapäin.
Silloin muista,
että anteeksianto on ruista.

Ilman kaveria olisin nolla
mutta nollana en vois olla.

Mallu 5b



Haiku

Ystäväni mun,
enkelini tosiaan,
mun enkelini.

Ystäväni mun,
enkelini tosiaan,
kallisarvoinen.

S.T. 5b



Ystävyydestä

Ystävät ilon päivään tuovat,
ja he myös onnen minulle suovat.

Ystävyys on kuin kaunis kukka
eikä mikään likainen sukka.


Juhana K 5b



Ystävänpäivä

Ystävänpäivä taas on
ja postissa kiire vallan mahdoton.
Kortteja lähettää saa
ja niitä vastaanottaa.
Ystävää ilman ei voi olla melkein.
Sanon sen näin lausein selkein.

Noora 5b

 

täältä